SEO stratégie

24.3.2022
seo tvorba webu eshop
Budovať značku a pozície na trhu znamená pracovať systematicky.

Keď definujete svoju stratégiu propagácie, zhodnotíte svoj potenciál a vytvoríte základný plán, môžete začať s rutinnou optimalizáciou pre vyhľadávače. A práve teraz sa vám zíde podrobná analýza konkurencie na trhu.



Kľúčové slová

Ak ešte nemáte vytvorenú mapu kľúčových slov, zvážte rýchly a zjednodušený prieskum konkurencie. Jednoducho zadajte domény svojich konkurentov do modulu Keyword Gap nástroja Rank Tracker:



Analýza


Nástroj nájde a ukáže všetky kľúčové slová, po ktorých vyhľadávaní sa zobrazili stránky vašich konkurentov na SERP.



Analýza


Takto nájdené kľúčové slová už boli otestované vašimi konkurentmi a prinášajú im návštevnosť, takže je viac ako samozrejmé, že budú fungovať aj pre vás.

Zámer vyhľadávania

Hľadanie kľúčových slov je len prvým krokom na ceste k tvorbe obsahu. Vaším ďalším krokom je určiť zámer vyhľadávania novo nájdených kľúčových slov, aby ste na každé z nich mohli zacieliť správny typ obsahu.

Celkovo existujú štyri typy zámerov vyhľadávania:

  • Navigačný - všetky kľúčové slová, ktoré používateľ zadá, aby sa dostal na konkrétnu webovú stránku alebo miesto. Príklady: Reddit, Londýn, Apple, McDonald's NYC, UK.
  • Informačné - kľúčové slová, ktoré používatelia zadávajú, aby vyhľadali ďalšie informácie. Príklady: ako naučiť papagája nadávať, recept na lasagne, čo je axolotl.
  • Investigatívne - tieto kľúčové slová naznačujú, že používateľ chce niečo porovnať, preskúmať alebo získať zoznam položiek. Príklady: iPhone 13 recenzia, najlepšie krčmy v Dubline, Volkswagen Passat verzus Honda Accord.
  • Transakčné - kľúčové slová, ktoré signalizujú zámer a pripravenosť používateľa niečo kúpiť. Príklady: kúpiť tenisky, lacné slúchadlá sony, hotel Bratislava rezervovať izbu.

Pre každý z týchto zámerov vyhľadávania spoločnosť Google vhodne upravuje výsledky vyhľadávania. Po zadaní informačného kľúčového slova sa zobrazia rôzne príručky a návody. Odpoveďou na investigatívne dopyty sú zoznamy a pre transakčné kľúčové slová sa najlepšie hodia stránky s produktami.

Vo väčšine prípadov však nie je možné určiť zámer vyhľadávania jednoduchým pohľadom na kľúčové slovo. Dokonca je možné, že Google vidí veci inak ako vy. Ak teda chcete získať lepšiu predstavu o tom, aké výsledky vyhľadávania sa pravdepodobne zobrazia pre jednotlivé kľúčové slová, musíte preskúmať samotné SERP a stránky vašich konkurentov, ktoré sa už na ne umiestnili.

Tu opäť odporúčame prejsť na kartu Keyword Difficulty nástroja Rank Tracker a rýchlo si prezrieť 10 najlepších stránok pre všetky vaše kľúčové slová.



Analýza


Manuálne skontrolujte URL adresy a prezrite si ich obsah. Na základe zistení zoskupte kľúčové slová podľa zámeru a vytvorte vhodné typy obsahu pre každé z nich.

Obsah

Ďalším spôsobom, ako využiť informácie o konkurencii, je spätne analyzovať ich stratégie optimalizácie.

Hoci sa Google zlepšil v chápaní kontextu a prirodzeného jazyka, kľúčové slová sú stále jedným z najdôležitejších ukazovateľov relevantnosti stránky. Ak chcete, aby vaša stránka získala dobré umiestnenie pre určité kľúčové slovo, musíte sa uistiť, že bude preň rovnako alebo viac relevantná ako konkurenčné stránky.

Práve preto je dôležitá analýza konkurencie

Môžete použiť nástroj na optimalizáciu obsahu WebSite Auditor. Ten analyzuje štatistiky kľúčových slov konkurencie a ponúkne vám presné pokyny na optimalizáciu obsahu:



Analýza 2


Spätné odkazy

Spätné odkazy sú jedným z kľúčových aspektov každej SEO stratégie. Bez nich sa neumiestnite na dobrej pozícii vo výsledkoch vyhľadávania. Preto je rozumné preskúmať, odkiaľ smerujú spätné odkazy vašej konkurencie.

Môžete to urobiť pomocou nástroja SEO SpyGlass. Prejdite do časti Domain Comparison (Porovnanie domén) > Link Intersection (Prepojenie odkazov) a zadajte domény svojich konkurentov. Všimnite si weby, z ktorých smerujú do-follow spätné odkazy na stránky konkurentov - tie by mohli potenciálne poskytnúť odkaz aj vám. Venujte pozornosť metrike Domain InLink Rank. Čím je vyššia, tým lepšie.



Analýza 2


Zhrnutie

SEO analýza konkurencie je komplikovaná, no keď sa robí správne, poskytuje vám jasný obraz o ďalšom smerovaní propagácie vášho podnikania. Majte na pamäti, že tento proces nikdy nekončí - budete musieť pravidelne sledovať svojich konkurentov a celkový stav trhu. V opačnom prípade by ste si nemuseli všimnúť nového konkurenta, ktorý vám zoberie návštevnosť a zákazníkov.

Zdroj, obrázky: https://www.link-assistant.com/

Palec hore ikonka

Prečo si vybrať nás?

  • Máme viac ako 20 rokov skúseností
  • Využívame najmodernejšie technológie
  • Máte prehľad o všetkom počas celej doby realizácie
  • Profesionálny prístup a záruka najvyššej kvality
  • Technická podpora aj po dokončení projektu
  • Všetky služby pod jednou strechou

Naši spokojní zákazníci