Večná vojna: SEO vs PPC
Hoci budete musieť do SEO zo začiatku investovať, ide o jednorazovú investíciu – keď sa konečne dostanete na prvú pozíciu na SERP, zabezpečíte si prísun organickej návštevnosti, za ktorú nemusíte platiť.
Pri PPC je to však inak. Každé jedno kliknutie niečo stojí. Preto sa musíte uistiť, že tieto platené kliknutia majú pozitívnu návratnosť investícií.
Pokiaľ ide výpočet priamych výnosov a nákladov na PPC, pri výpočte vychádzame z dvoch metrík:
- Výnosy na jedného zákazníka
- Miera konverzie platených reklám
V konečnom dôsledku musia byť náklady na jedno kliknutie nižšie ako výnosy na klienta vynásobené mierou konverzie.
Napríklad výnos na zákazníka je 20 € a miera konverzie je 15 %. Tieto dve čísla vynásobíme (20 x 0,15 = 3). Aby ste neboli v strate, cena za jedno kliknutie musí byť nižšia ako 3 €.
Teraz viete, aké náklady na kliknutie si môžete dovoliť. Ďalším krokom je skontrolovať skutočné náklady na kliknutie vo vašom odvetví. Ak ste používali nástroj Rank Tracker na výskum kľúčových slov, môžete ho použiť aj na analýzu PPC.
Kľúčové slová konkurencie si môžete pozrieť aj v nástroji SpyFu:
Závery sú tu vždy celkom jednoznačné. Ak existujú kľúčové slová, ktoré prinášajú návštevnosť a ktoré si môžete dovoliť, spustite reklamnú kampaň. Ak neexistujú cenovo dostupné kľúčové slová s potenciálom návštevnosti – musíte nájsť iné zdroje návštevnosti.
Prečo si vybrať nás?
- Máme viac ako 20 rokov skúseností
- Využívame najmodernejšie technológie
- Máte prehľad o všetkom počas celej doby realizácie
- Profesionálny prístup a záruka najvyššej kvality
- Technická podpora aj po dokončení projektu
- Všetky služby pod jednou strechou